Social media voor bedrijven

Een begrip in online marketingland, maar daar buiten regelmatig onbegrepen: social media voor bedrijven. Het is meer dan enkel een gevat Facebook-berichtje of een stoere tweet via Twitter de digitale wereld in te sturen. Het is een uitgelezen kans om de juiste doelgroep op een authentieke manier te binden aan een bedrijf, dat binnen de branding past. Niet voor niets roepen ondernemers de hulp in van een internetbureau, want de lijst van social media blunders is eindeloos. Websitebureau begeleidt dan ook bedrijven bij het selecteren en implementeren van social media monitoring tools, zodat alle buzz binnen één omgeving wordt verzameld.

Neem contact op

Social Media Netwerk connecties

Het is niet de vraag of, maar wanneer een bedrijf aan de slag gaat met een social media plan.

Social media plan

Met een goed social media plan, waardevol product of dienst en de intentie om klanten meer dan tevreden te maken, kunnen klanten als marketinginstrument ingezet worden. In contact komen met klanten en eventueel betrekken bij zakelijke beslissingen die effect hebben op de klantrelatie kan een enorm positief effect hebben op het imago en klanttevredenheid onder uw huidige en toekomstige followers.

Een social media plan omvat alle richtlijnen van online communicatie rondom een merk verspreid over meerdere platforms op het internet, dus ook (negatieve) reacties & vragen op beoordeling sites zoals Trustpilot. Het afhandelen & reageren van vragen en klachten die online worden geplaatst, wordt ook wel ‘webcare’ genoemd.

Voordelen social media om uit te besteden

Bespaar tijd

Social media uitbesteden aan een internetbureau bespaart een ondernemer veel tijd, niet iedereen kan een dedicated social media afdeling oprichten. Wij beheren de diverse kanalen, monitoren de meningen en geven zinvolle invulling aan de social media strategie ongeacht de kanalen waar de doelgroep zich bevindt zoals Facebook, Twitter, Linkedin en Google+.

Meer omzet

De inzet van social media kan een bedrijf beter laten renderen. Websitebureau realiseert niet alleen een grotere community maar zorgt ook voor meer betrokkenheid van de klanten (customer engagement). Door de dialoog met de doelgroep aan te gaan en relevante content aan te bieden stimuleren we het bezoek aan de website of winkel.

Meer bereik

Door de doelgroep te prikkelen en te boeien middels inspirerende verhalen, nuttige tips en tricks en daardoor aan je bedrijf te binden, kan de online community binnen afzienbare tijd groeien met duizenden fans. Klanten uit te nodigen om feedback te geven, nieuwe producten te bedenken kan een enorme positieve uitwerking hebben. Mits op de juiste wijze uitgevoerd natuurlijk.

Wij hebben we gewerkt met diverse mooie merken in België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Nederland. Die kennis delen we graag met onze klanten.

#Hulp_nodig